Jul 12, 2010

Aku Gagal

Aku Gagal ... lagi ...


Aku rasa aku dah gagal. Terasa jatuh dari tempat tinggi,  'bedebuk' jatuh ke tanah. Macam gambar kat atas tu ...

Aku gagal untuk kemaskini blog ni. Tugas yang senang aku rasa.

Aku jugak gagal kemaskini fotopages yang aku terhegeh-hegeh signup dengan tujuan berkongsi keceriaan dan dunia penuh warna-warni. Semangat tu macam dah hilang.

Aku jugak gagal kayuh basikal kesayangan aku tu secara konsisten. Asyik ponteng kayuh je. Kesian basikal tu sebab dah banyak kali berhabuk. Kesian kat kawan-kawan  aku yang kecewa sebab aku banyak kali tak dapat memenuhi permintaan depa untuk sama-sama berkayuh, sama-sama penat, sama-sama menyesal sebab teruk kayuh naik bukit, sama-sama seronok layan turun bukit ... Maaf kawan-kawan. Maaf basikal.

Aku ambil maklum akan kekurangan dan kelemahan diri ini, dan seperti insan-insan lain yang terasa baru tersedar dari kegagalan dan kelemahan, aku cuba pasang angan-angan/impian/tekad yang baru untuk mengatasi kelemahan ini. Atas kesedaran ini aku kemaskini semula blog aku ni.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...