Jun 27, 2009

My first night ... ?



Tonight will be my first night ...?

Malam ni ada kayuhan PCM ( http://putrajayacriticalmass.blogspot.com ) untuk bulan Jun 2009. Ingatkan nak join untuk pertama kalinya dalam sejarah hidup aku. Mulanya nak buat sejarah untuk kayuhan malam pada jarak 20KM++ yang pertama dalam hidup aku. Malam ini juga bakal menjadi kayuhan aku secara berkumpulan yang pertama sebab sebelum ni aku lone ranger je.

Semua aksesori untuk kayuhan malam dah ada (lampu depan + belakang) + helmet + glove. Semangat dah cukup berkobar-kobar. Pastu ditambah pulak malam ni ada free gift utk peserta yg datang awal. Cuaca pun OK. Teman setia aku, Garmin Nuvi310 pun baru je aku update peta yg latest + handle bar bike mount yang aku baru pasang. Basikal aku(black maria) pun nampak cukup ready malam ni. Nampak cun je dan berseri je auranya lepas aku pasang semua aksesori tu.

Maknanya... kalau aku berjaya abiskan 20KM++ , kayuhan aku dah cecah 280KM. Boleh la jugak aku pecah lemak yg dah terkumpul ni sebab last sekali aku kayuh pun ahad lepas (15KM). Dah 4 hari dah tak kayuh.

Tapi apa kan daya, memandangan kaki yang baru nak baik dari terseliuh ni sebab terpele'ot waktu turun dari tangga selasa lepas, baik aku rehat je dulu. Nanti tak pasal-pasal makin teruk, tak ke haru. So, tonight will not be my first cycling night ... dalam kol 10 tadi aku pegi gak le ronda2 ngan famili aku tgk geng-geng PCM tengah kayuh. Meleleh je air liur tengok depa kayuh malam. ada yg tengah kayuh, ada yg tengah rehat ...mcm2 lagi la. InsyaAllah peluan untuk aku akan tiba juga satu hari nanti...

Lagi pun esok aku nk ke Perak untuk ziarah saudara mara sebelah wife aku. Sesambil tu boleh hangkut durian yang tengah bersepah-sepah kat sana + mandi air terjun. Dah lama tak mandi air bukit. Boleh gak release tension sikit. Pantang betul aku ngan air bukit nih ... pantang jumpa. Kalau dah jumpa, memang anak-anak aku pun respek tengok cara aku mandi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...