Jul 6, 2009

PD oh PD ...

PD oh PD ...

Nampaknya, aku tak jadi kayuh sebab nampak mendung macam nak ujan, tapi mendungggggg jer terus menerus. Memang tak panas pun. Lepas tu wife ajak pegi PD.Dah lama aku tak pegi PD dan mandi laut. OK gak tu, boleh la bawak rendam bebudak ni dalam air laut. Badan diorang pun berbekas lagi sebab kena chicken pox bulan lepas. Siap-siap barang sikit, terus roda golek. Aku belasah ikut jalan dalam je, tu pun sebab ada GPS.

Menarik gak ikut jalan dalam, sepanjang jalan banyak benda boleh tengok. Ramai betul orang jual buah sepanjang jalan. Cempedak, durian, rambutan, manggis, dll. Daragon fruit pun bersepah-sepah. Lokan pun ada orang jual. Tu dalam perjalanan pegi la, time balik semua tu dah abis. Tinggal dragon fruit je, belasah je la. Dalam fikiran aku dok nampak blended dragon fruit tu. memang sedap. Nyum.. nyummm ...

Ramai jugak orang kt P.D ni. Kena cari port yang baik ni. Cari punya cari, tempat yang agak sesuai kat blue lagoon je la. Air kat tepi pantai tak bersih sangat. Berbuih je, tak tau la buih apa. Aku bawak family aku ke tengah sikit baru la nampak air jernih. Baru la boleh nampakpasir yang putih bersih tu. Air paras pinggang je, boleh la jugak bebudak ni berdiri lagi. Anak-anak aku memula takut air laut. Lepas dah lama, dah tak nak balik pulak. Air makin pasang dan dah start berombak tu yang depa seronok tu. Mujur la ujan, baru la depa nak naik.

Kemudahan tempat ni sedang upgrade, so tandas dan tempat bersalin pakaian belum siap lagi. Ada la paip air kat sebelah stall yang sedang di bina tu. Ingatkan free, ada la sorang pakcik ni yang kenakan caj. 5 orang kami dia caj RM2. Belasah je la. aku rasa pakcik ni mesti banyak dapat collection sebelum tempat ni siap sepenuhnya.

Sepanjang pemerhatian aku, pantai ni dah semakin kotor. Banyak sampah sarap. Semua ni sikap pengunjung tempat ni jugak la yang suka buang sampah. Lepas tu kemudahan tong sampah pun kurang. Cuba la bayangkan engah dok syok mandi tu nampak satu benda terapung. Ingatkan obor-obor yang Sponge Bob suka sauk tu, rupa-rupanya lampin pakai buang bayi. Sapa punya mak bapak bayi tu punya kerja la agaknya. Kurang asem betul.

Letih jugak mandi laut ni. Tapi puas. Hati sendiri puas, hati anak-anak pun puas. Puas hati kami dapat mandi laut.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...